14 de gen. 2009

CUIDAR ELS DETALLS

De vegades, vas saltant de blog en blog, i en trobes alguns interessants. Es el cas del blog de l'Alex, on a més de donar el seu punt de vista sobre la seva manera d'entendre el ciclisme, hi trobes també sentit de l'humor. L'altre dia va fer una entrada que he volgut reproduir al meu blog, ja que parla sobre els detalls.

Jo sempre he pensat que els detalls, encara que semblin petits, marquen la diferència, i sempre n'he sigut un maniàtic, ja desde que jugava a basquet. I amb més raó en un esport com el ciclisme, que vol dedicació i constància, on soc de l'opinió que encara tenen més importància. Per això m'ha agradat el post de l'Alex, que passo a reproduir a continuació:

"això només són detalls"

Avui que et toca fer?
- Em toquen 120km. Els primers 70km entre 130-140ppm, 30km entre 140-160 i els ultim 20km entre 160-180, entre els primers 70km he de pujar un port de 6 km amb 3 series d'1 km a més de 174ppm.
- bueno, nosaltres farem unes 4 horetes, perquè no vens amb nosaltres?
- no he de fer exactament això.
- bueno això només són detalls, en total fem més o menys els mateixos quilometres, el mateix temps i fins tot la mateixa mitja de pulsacions.


- Què estàs fent?
- estic mirant , amb un nivell, que el sillin estigui perfectament horitzontal i amb la plomada miran el retràs que porto.
- però això es veu més o menys a ull, no cal nivell!!!
- s'ha de portar exacte.
- però per dos milimetres, no es noten! Això són detalls l'important és que estigui més o menys bé, no es noten els dos milimetres.

- Joder , no sé com pots tenir gana aquestes hores per menjar això.
- no en tinc!
- doncs per què menges aquest plat d'arròs?
- perquè tinc una curça d'aqui 3 hores.
- jo menjaré uns cereals amb llet d'aquí una estona , que ara no tinc gana. Menjar una hora abans una hora desprès no és nota. Això són detalls l'important es menjar hidrats.

- On vas?
- A l'habitació a descansar, que demà tenim molt de "tute"
- Jo també he de fer molts quilometres demà, però per sortir avuí una estona, no és notarà gaire descansar una mica més només, és un detall, igualment demà segur que al final farem els mateixos quilometres.

Suposo que molts cops heu viscut algun d'aquest diàlegs o tots. Normalment no contesto a la frase "això només són detalls" per què es pensen que és una frase lapidaria que no és pot rebratre, però sempre m'imagino un dialeg imaginari:

- Suposo que tu et donaria igual tenir un Mercedes o un Seat Marbella, perquè total, els dos són cotxes iguals: tenen quatre rodes, un motor, et porten amunt i avall, etc... el que els diferencia és: que un té les rodes més amples, el motor més potent, és més ample, etc... només són detalls. Els detalls són el que diferències un Mercedes d'un Marbella.

Tu que vols ser : un Mercedes o un Marbella?


Jo sóc dels que cuida molt els detalls, fins i tot em diuen que exagero massa i que no cal, però que voleu que us digui: jo vull ser un Mercedes i per això, quan entreno, cuido els detalls ......

---- Avui tocava agafar la bici i sortir a rodar, i tot i les agulletes del gimnàs i el "visitant" que em recordava permanentment que estava allí, ho he acabat allargant una mica més del que tenia previst, completant 2 hores i mitja i 73 km. més cap a la saca. Demà, de nou, tortura de cames.

2 comentaris:

jordimasfepesa ha dit...

anar sumant!!! ven fet! pensa que una bona base és esencial!!! és com construir una casa, si començes pel teulat malament!!
anims soci!!

Anònim ha dit...

Ei mestre uri!!! com va tot per aquí!!!??? jejej,
estic d'acord amb aquest últim post que tots els detallets et poden ajudar, més que res en temes mecànics, postures, alimentació... per evitar lesions, ara bé, jo crec que si fas quilòmetres estas fort, i si no en fas, no hi estas tant... suposo que m'explico.
Un tio que ha de córrer el pròxim tour (per exemple)si que ha de tenir cura fins i tot del que respira, però nosaltres els mortals... poca cosa podem fer-hi! (és la meva opinió, clar).
No us satureu amb els números i les dades!!