19 de maig 2008

TERRA DE L'AIGUA

17 i 18 -05-08. Cap de setmana de marxa, aquest cop a Riells i Viabrea, a la província de La Selava (Girona), així que com estava una mica lluny, el dia abans carretera i manta per a dormir en un aparthotel i així poder descansar una mica més i menjar bé al matí (al final això segon no tan bé, més endavant us ho explicaré). Sortida dissabte a la tarda direcció a Riells el Jefe, Tardiu, Judit i jo, amb un cel tapat i que deixava caire aigua, que no feia massa bona pinta per la sortida de l'endemà. En arribar al poble, cap a la sortida a recollir els dorsals i després cap a l'aparthotel, per deixar les bosses i les bicis. Quasi eren les vuit de la tarda, i depressa i corrent a buscar alguna cosa per a menjar en algún supermercat o un forn de pa, ja que on ens hospedavem no obrien per esmorzar fins a les 8, i a aquella hora començava la marxa. Després d'aconseguir cereals, galetes, nutella i pa, un tomb pel poble (ens hospedavem a Breda, poble on es roda una coneguda sèrie de la TV),i cap a una pizzeria a sopar, pasta i pizza, per a omplir la panxa amb algo consistent per l'endemà.


Col.locant el dorsal a l'habitació, per a teir-ho tot preparat al matí.

Diumenge al matí, esmorzar una mica "pobre" en quant a calories pel que estic acostumat els dies que tinc carrera, a base de cereals i pa amb nutella, i un cop tot a punt, biaxada cap a la sortida, que es trobava a 4 km. d'on dormiem. La gent ja prenia posicions, i un cop colocats, tret de sortida. Aquest cop, com que no vaig poder anar a Remences, m'havia fixat aquesta marxa com a objectiu, així que de sortida apretant ja per estar el més al davant possible esperant que es trenqués la carrera en grupets, on cadascú troba el seu. La sortida picava cara amunt, i apretant les dents vaig coronar el primer portet del dia, de 3'5 km., amb el segon grupet, a pocs metres del primer, i a la biaxada vam empalmar amb els de davant. Després, uns 20 km. rodant pel pla, esperant el moment del tirón fort; aquest va arribar després d'un desviament a la dreta, auns 5 km. de començar la primera dificultat del dia, la carretera picava cara amunt, i els de davant van fer una apretada bastant forta buscant trencar ja la carrera, i la verita és que ho van aconseguir. Es van anar fent grupets (deu ni do de com van apretar per davant), i abans de començar el primer port, coll de Santa Helena, la cosa ja estava trencada; com que el port era llarg (14 km.), vaig pujar-lo posant el meu ritme de pujada, i tot i que al principi al grupet on anava la meitat van marxar, la marxeta em va permetre anar-los agafat a quasi tots excepte a dos, i van anar caient gent que anava per davant en altres grupets; però no tot va ser tan bonic, ja que a falta de 7 km. per coronar, vaig notar la panxa ¡totalment buida! i és que l'esmorzar que vaig fer no era massa hipercalòric i ho havia de pagar en un moment o altre; tot i això, les meves cames anaven igual, encara que vaig haver de baixar mig punt per a no agafar un pajarón terrible, però la veritat és que em vaig quedar sorprès com tirava el meu cos per si sols tot i anar amb mal de panxa i la sensació de buit a l'estomac, que notes com tires del poc greix que tens al cos, i per sort no vaig arribar al moment crític de notar com cremes múscul, que és quan s'encén l'alarma de la pájara. Un cop coronat, petit descens on vaig aprofitar per menjar una mica, tot i que només va porder ser mitja barreta ja que entre l'asfalt mullat i carretera sinuosa i estreta que no permetia badar molt baixant amb un a mà, i el grupet on anava que apretava baixant, i de seguida comnçava un miniport de 3 km. on volia perdre roda; un cop coronat, més carretera estreta i un altre miniport de seguida, de quasi 2 km, on tornava a notar la panxa buida, però per sort va ser curt i ràpid i ja en la biaxada llarga em vaig permetre anar darrera el grupet que haviem format i menjar ¡2 barres!, una cosa que no havia fet mai, però això em va donar l'energia necessària per anar tranquil tot el que quedava de prova (uns 70 km. aproxim.). Descens i pla estirant del grup amb la col.laboració d'un home que entrava al relleu, on vam agafar els 2 que se m'havien escapat en el primer port dur del dia, i començava ja la segona dificultat seria, el coll de Sesplanes, 8 km. de pujada mantinguda amb algunes rampes del 10%. Allí alguns del grupet van tornar a marxar per davant només començar, però de nou el meu ritme de pujada em va permetre atrapar-los a tots questa vegada i continuar atrapant gent que anava per davant. Un cop coronat, petit descens i un altre miniport de 3 km, solventat estirant del grup per a que no marxés ningú més , i per fi baixada llarga per a recuperar una mica. A falta de 10 km. un altre miniport de 2 km que picava ja a les cames on aprofito per posar un ritme fort per a que ningú més s'escapi, i aocnsegueixo quedar-me sol amb una noia de l'A.C.A. i petita baixada fins a arribar a l'última dificultat del dia, 6 km. de pujada fins a Riells del Montseny; allí va arribar el moment "Frank Schleck" del dia: ulleres fora, maillot completament obert i a fondo donant-ho tot fins a dalt. La companya d'Andorra es va quedar i vaig ficar el plat durant la meitat de la pujada veient que em quedaven forces per anar a saco i atrapar encara algun altre que anava ja fus per davant. A l'arribar sensacions bones, cansat però m'ho vaig passar molt bé, llàstima no haver entrat en el temps que donava Or, posició 106 de la Classificació. L'any que ve intentaré estar més al davant, però això ja serà en el futur, ara a disfrutar del present i de les pròximes. Els companys de l'A.C.77, JR i Hammer molt bé, . Tardiu bé, tenint en compte que portava mitja setmana amb febre, i Judit i el Jefe molt bé també.