8 de juny 2008

LA BONAIGUA

Dissabte 07-06-08. Arriba el dia, una de les proves del calendari català més dures, amb 185 km i 3 ports durs, i la part final de baixada, però enganyosa, ja que s'havia de rodar a saco i amb vent en molts trams.

La sortida ha sigut tranquila, aquest cop he arrancat desde la meitat de davant i he anat progressant cap a posicions davanteres, i tot i ser conscient que encara no em toca estar davant del tot, sempre és millor arribar al primer port ben colocat que així estalvies energia. A peu del primer port ja s'ha obert gas per davant, i jo, com sempre que puja, a posar el meu ritme i anar fent. Aquest cop, com que anava ben colocat, no he passat tanta gent, però puc dir que pocs m'han passat, i els que ho han fet els he atrapat a la part final del port de Perbes, on en els 2 últims km. he pujat el ritme per atrapar un grupet que tenia al davant i on anava el Jordi Sala (Baix Camp), per fer la baixada amb ells. De baixada rodant en grup i a l'arribar al pla que enllaça la pujada cap a Vielha, portàvem davant un grupet bastant nombrós (unes 25 unitats) que ens podia venir bé per anar allí al mig resguardats del vent (tot aquest tram era molt pestòs, amb vent tota l'estona fins a coronar i començar a baixar pel túnel), i com que veia que al grupet que anàvem, uns 20 aproximamdament, ningú feia intenció d'entrar a rellevar per atrapar-lo, m'he ficat al davant a estirar a saco amb el Sala a roda i hem enllaçat amb el grupet de davant, i allí m'he resguardat una bona estona del vent fins a peu dels túnels, on es començava a pujar durant uns 15 km. tota l'estona al 7%, amb l'afegit que el vent era de cara i fort. Progressava cap a la part de davant del grup, i en aquesta pujada sempre és millor que et portin a roda perqué no pateixes tan pel vent, però com que em trobava bé, i el ritme que posaven els de davant no era molt alt per a mí, al passar el primer túnel m'he posat al davant amb un Terrassa i a estirar tota la pujada amb el vent de cara i posar un ritme més exigent i que fes talls als pel grup. Més de 10 km. amb vent en contra i pujant (es fa llarg, fins i tot un moment una ratxa de vent m'ha fet girar el manillar de la bici) amb l'ajuda del Terrasa i un Alfa Consulting, hem coronat els Túnel i hem ocmençat la baixada pel túnel nou, on feia molt fred i segui el vent de cara. He continuat a la part de davant, fent relleus jo i 3 més, per evitar les caigudes que es produeixen a vegades en aquestes baixades una mica "fosques", i un cop arribats al pla, a darrera del grup, que ara ja er només d'unes 15 unitats i aprofitar per menjar bé de cara a l'última dificultat del dia: La Bonaigua.

Després d'uns 10 km. rodant, comença el port de la Bonaigua, 14 km. de pujada al 6% de mitjana, amb uns útltims 4 km més durs. Aquí em torno a colocar a davant del grup i a posar el meu ritme; del grupet on anava ningú em va agafar la roda, bona senyal, i vaig continuar avançant gent durant la pujada (unes 10 persones), i deixant-los, apretant en els últims 5 km. de pujada per a guanyar una miqueta més de temps de cara a gent que em podia atrapar baixant. La baixada del port el pitjor de la cursa, ja que estava en obres i hi havia trams amb forats, grava i fins i tot terra, quasi havies d'anar parat, i la part bona és que tot i això i que baixar encara no és lo meu, només em van passar 3 persones, amb les que no vai perdre mai el contacte visual i vai enllaçar a l'acabar la baixada. Un cop a baix, vam esperar que algún grupet enganxés per darrera, ja que al davant no teniem ningú, i és que rodar 85 km. a saco només 3 persones, pots acabar extenuat; un cop ens van enganxar 5 persones que venien per darrere, vam començar a fer relleus (ens va costar fer que tothom entrés a la roda, però al final ho vam aconseguir), i vam caçar 4 ciclistes més per fer un grupet de 12 que anavem rodant a saco pel pla fins a meta. Un cop al poble, sprint a meta en puajda on no el vaig disputar a saco, ja que dimarts tinc la prova de l'esforç i no volia cascar més les cames, acabant amb 6 hores 13 minuts i posició 89 de la general i 35 de la meva categria, un balanç molt positiu per ser el primer cop que la feia.

De la resta de companys, el JR i Hammer molt bé, van arribar amb el grupet que anaven del 26 al 40 i poc de la general, junt amb el Carles Juncosa (Baix Camp) i Miquel Gubianas, recent incorporació de l'A.C. 77. Diego del BTT Tarragona va quedar el 53, i la resta de companys i coneguts amb millor i pitjor final, però cal destacar el Jefe, que tot i no ser escalador va acabar amb 6 hores i 40 minuts i el 31 de la seva categoria. El cansanci dels 185 km. es nota a les cames, però desde la Volta a Andorra que faig servir encara més la cadència pujant i arribo més sencer als finals, la qual cosa vol dir que el treball de l'hivern està donant els seus fruits i cada cop vaig més ràpid pujant amb "molinet" i no pas tirant tan de força. Seguim progressant......

Aquí teniu les calssificacions.