18 d’ag. 2008

ANDORRA

Dimecres 13-08-08. Començava el primer dia per Andorra (bé, realment va començar dimarts a la tarda, quan vaig arribar, i més tard, a la nit, en JR), però a pedalar ens hi ficavem a mig matí, com els PROS, havent quedat amb el David, alias Luis Enrique per raons més que evidents, per a fer una rutilla que prometia: per començar, el Coll de la Gallina, duríssim, 12 km. a una pendent mitja del 8%, amb uns 5 km. centrals que no baixen del 9'8% i unes paelles que superen totes el 10% i alguna arriba al 20%, guapissim!! Un cop coronat, retorn a la carretera de Bixessarri (que també porta a Os de Civís) per a afrontar Aixàs, un coll de 7 km. a una pendent mitja del 7'9% i rampes desde el 12% al 15%, també molt recomanable; un cop fets, camí a Arinsal, on teniem l'apartament, però abans vam pujar Anyòs, un collet de quasi 5 km. al 5'3% que vam pujar bastant a gas i va fer una mica de mal a les cames; per a rematar el dia, JR i jo vam pujar el Coll de la Botella, 13 km. de pujada desde la Massana, direcció a Pal, i d'allí continuar amunt fins arribar a 2064 metres d'alçada, deixant per un altre dia els 2289 d'alçada si arribes fins a dalt, conegut com a Port de Cabús. Per ser el primer dia, no va estar malament, tal i com volia, vaig treballar el ritme de pujada i la xispa, que després de quasi un mes sense apretar, ja em tocava.

El Luisen andorrano, a dalt del Coll de la Gallina.

JR i un servidor, a dalt de tot de Aixàs, amb el refugi Michael Landon de fons.

El Coll de la Gallina des d'Aixàs, mireu quin munt de paelles!! Sobrat, eh!!!?

A dalt del Coll de la Botella .....

..... exactament aquí! jejejje.

Dijous 14-08-08. El dia va començar molt tapat, i com estavem "de vacances", vam decidir esperar a veure com evolucionava el matí i vam aprofitar per fer una mica de shopping per Andorra, i a les 3, després de dinar i en veure que el cel millorava una mica, vam decidir baixar fins a Martinet, en busca d'una ruta una mica més plana ja que encara ens quedaven uns quants dies pujant ports. En arribar, el David ens va convidar el Centre d'Esports d'Ordino i vam fer una sessió relaxant de sauna, bany i jacuzzi; genial per a les cames!!

Un bonic paissatge de la Cerdanya ....

.... i aquí un altre "paissatge", jejeje.

Divendres 15-08-08. Ja amb el Jefe i Judit, que es van incorporar la nit abans, i en vista que a la part nord d'Andorra la climatologia no era gaire bona, vam decidir baixar en busca d'una mica de sol, i vam fer una ruta bastant guapa, similar en quant a duresa a la del dimecres, afrontant primer la Rabassa, per a baixar després cap a la Comella i finalment pujar Els Cortals d'Encamp, que juntament amb le Coll de la Gallina, és el més dur d'Andorra. Vaig trobar-me molt bé de cames, tenint en compte que ja portavem tres dies pedalant, i vaig fer una bona pujada als Cortals, que tot i això et marca les cames.

El Jefe pujant la Rabassa.

La grupeta encara a la Rabassa.

Ja hem coronat

El podi de la Rabassa, jejeje.

Pujant els Cortals, a un ritme basant bo .....

.... ja que hi havia una mica de pique amb el JR.

Foto de familia a dalt del Cortals.

La Pleta del Porro, quin gran nom!!

Dissabte 16-08-08. Últim dia d'stage a Andorra degut a temes personals, que vam dedicar a pujar Envalira, el port més alt d'aquesta part dels Pirineus amb els seus 2.408 metres d'alçada, i a on vaig poder contrastar que a partir dels 1800 metres, l'efecte alçada es fa evident per la falta d'oxigen i qualsevol apretada fa pujar les pulsacions ràpidament, i les cames sembla que no estiguin tan senceres; a dalt ens trobavem a 6 graus, el dia tampoc va acompanyar massa de nou, i després del descens vaig regalar-li a JR un Collet de Montaup (coll d'Ordino desde Canillo) a gas, tal i com li havi promès, i ja que era l'últim dia en aquell bonic país dels Pirineus. L'objecitu d'entrenar per Andorra es va complir, tot i estar-hi finalment només 4 dies, podent entrenar en ports llargs i que superen els 1800 metres (alguns de llarg) el ritme de puajda i la xispa que em serà necessària d'aquí a menys de 2 setmanes a Larrau.

Envalira coronat.

Anònim ha dit...

Veig q et vas recòrrer tot Andorra!! jejej. Llàstima que al final ahir no vam coincidir per Prades, a veure si un altre dia ens veiem. Venga mestre, que vagi molt bé, ens veiem.

Oriol Figuerola ha dit...

Quasi tot Andorra Enric, em van faltar algun que altre port encara, a veure quan faig el "pleno", jejeje. A veure si coincidim, que ja en tinc ganes. Vinga krak, ens veiem!!

jose luis ha dit...

a veure si et mous una mica mes, que hi han mes llocs que andorra!!!