18 de març 2008

PEL PIRINEU LLEIDATÀ

Diumenge 16-03-08. Ha arribat el gran dia, avui celebrem el cumple del Pepe, i quina millor manera de fer-ho que amb una ruta de muntanya pel pirineu de lleidatà, més concretament a Llavorsí. Un cop tots a lloc, i preparats per a sortir, ens posem en marxa a les 11 del matí. Desde Llavorsí agafem direcció Tavascan, i des d'allí continuem uns km. fins a trencar a l'esquerra en busca de l'estació d'esquí de Pleta del Prat. Son 10 km amb un desnivell aproximat del 7-10%, amb només un parell de descansos entremig, que acaben igual: curva tancada i paret de més del 10%, així que ja us podeu imaginar. Allí comencen els pals, i tothom va caien al seu lloc. Jo, a darrera, regulant, guardant forces pel que vindrà després, i veient com al davant es van fotent palos fins que les curves tancades ja no em deixen vaure res més. La diferència a dalt, al voltant del minut entre un i altre, així que per haver pujat guardant tampoc està tan malament. A dalt, fotos, avituallament i baixada pel ´mateix camí per on hem vingut, tornant a buscar Llavorsí, i un cop allí, direcció cap a Espot. Després d'uns km. de repetxons d'aquests pestosos, que no semblen que tinguin tanta pendent perque la carretera és ample, però que quan hi ets notes que la cosa enganya, gir a l'esquerra i comença el plat fort del dia: Espot i Llac de Sant Maurici, 14 km, dels quals els 7 primers pertanyen a Espot, i no baixen del 8-10%, i un cop a surts del poble, cap a la dreta direcció al llac, i allí ve el més bonic del dia, 7 km. amb rampes del 18, 14, 16, 13, 15, 12, i els descansos, si es que es poden dir així, ho son perque tenen menys percentatge, no pas perque siguin plans. Només començar la carta de presentació son uns 400 metres aproximadament al 18%, i en aquell moment et preguntes que cony hi fas allí. Un cop superat això, les rampes ja no son tan llargues, però quan passes de l'11% les cames fan mal igual. Allí m'he treobat millor del que em pensava, ja que al primer port havia guardat, i les cames estaven algo fresques. El millor a l'arribar a dalt: tot el llac congelat, un paisatge preciòs ..... Val la pena el patiment. Després de les fotos de rigor, baixada cap a Llavorsí de nou, la jornada està complerta, estic rebentat, les cames fatigades, però m'ho he passat d'allò més bé, ara sé el que son les muntanyes de veritat i no el que tenim per aquí, que està molt bé, peró els hi falten km ... ja penso en la pròxima sortida que farem així, segur que tornaré a partir, a passar-ho malament, a pensar en ficar el peu a terra, em plouràn més pals que mai perqué ja no tindré el factor sorpresa al meu favor, però segur que quan ho tingui fet, tornaré a pensar en repetir, com aquesta jornada.

---- Jornada d'alta muntanya completada en 5 hores, 118 km. i 2310 metres de desnivell acumulat.

P.D: Quan tingui les fotos, les penjaré per a que tothom les disfruti, he tardat a penjar la sortida al blog perqué realment aquest cop he acabat cansat.

ROPA CICLISTA ha dit...

Ei Oriol !!! vaya sortida mes wapa que s'heu montat !! Osti, ha degut ser impressionant. Jo vaig estar treballant una temporada per aquesta mateixa zona, i la bici no hi va faltar mai!!